20 juli - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van jansengoescanada - WaarBenJij.nu 20 juli - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van jansengoescanada - WaarBenJij.nu

20 juli

27 Juli 2015 | Nederland, Noord-Scharwoude

We worden wakker met twee dappere hertjes die langs de camper stappen.
Vandaag willen we aan de westkust van het eiland langs. Voor het eerst sinds dagen is het bewolkt. Erg jammer want je kunt hier ook walvissen spotten voor de kust.
Eerst naar de vuurtoren van Ucluelet voor een wandeling. Er komt een dikke mist vanaf zee. Er is weinig te zien en het wandelpad blijkt een korte route te zijn vol met toeristen op slippertjes. Niet echt de moeite waard.
Hierna rijden we door in de richting van Tofino. Op Longbeach lunchen we. Er komt zowaar weer een dun zonnetje aan. De mannen spelen lekker een potje voetbal en de dy hards nemen nog een duik in de Pacific Ocean. Dit stuk strand zou het surf walhalla en het Californië van Canada moeten zijn. Ik zie alleen een heel breed stand zonder enige faciliteiten met heel veel wrakhout achter op het strand. Toch nog even in Tofino kijken. Dit is nog toeristischer maar we willen het toch maar even met eigen ogen zien.
Het is leuk om even rond te lopen en een zalmpje te eten maar dan gauw weer weg.
Alle campings in dit gebied zitten vol dus we rijden terug naar Sproat lake waar de campground ook vol blijkt te zijn maar waar we op de dagrecreatie terrein mogen staan. Eigenlijk een grote parkeerplaats naast de camping maar wel met toilet en douche en prachtig gelegen in het bos en aan het meer dus dat is prima.