26 juli - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van jansengoescanada - WaarBenJij.nu 26 juli - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van jansengoescanada - WaarBenJij.nu

26 juli

27 Juli 2015 | Nederland, Noord-Scharwoude

Vandaag een uurtje extra geslapen.
Het heeft in de nacht geregend maar is in de ochtend weer droog maar wel bewolkt.
We vertrekken naar Calgary.
Onderweg nog een bezoekje aan Natural Bridge in Yoho National Park. Een waterval in Kicking Horse River waar een spleet in de rotsen is ontstaan waar het water doorheen spuit.
Verder nog een stop bij het uitzichtpunt bij de lower spiral tunnel. Een tunnel in de rots waar de spoorweg doorheen gaat. De treinen rijden hier in een rondje naar boven. Omdat de treinen zo lang zijn komt de voorste wagon de berg boven alweer uit als de laatste nog niet de tunnel in is. Helaas weten we niet wanneer er een trein komt en gaan we weer verder. We zitten niet koud op de weg of we zien een trein aankomen. Wat jammer nou dat we toch niet even gewacht hebben.
Als laatste willen we deze vakantie Moraine Lake bezoeken. Op de heenweg kwamen we hier ook al langs maar was de weg afgesloten. Het is een 13 km lange w eg en als we aan het eind komen staan er rijen auto's in de berm. De parkeerplaats is overvol overal wachten auto's op plekjes en proberen mensen te keren.
Dat laatste doen wij ook maar. Hier hebben we echt geen zin in hoe mooi het meer ook moet zijn. We nemen de rustige hwy 1A parallel aan de snelweg voor het laatste stuk.
Inmiddels is het weer begonnen met regenen en tegen de tijd dat we op de camping staan hoost het.
Jan Doets beloofde een prachtige camping in een gezellig stadje met vele goede restaurants en leuke winkels. We staan aan het eind van een industrieterrein op een gravelpad met een strookje van 1meter gras naast de camper, dan een heg, dan weer een camper, en weer een en weer een en weer een.
Niet ons idee van een gezellige camping.
Op zich niet heel erg. Nog even blog bijwerken, we hebben weer telefoon en internetverbinding, koffers inpakken en camper soppen. Dan nog maar even internet afstruinen naar een adresje om te eten, we hebben gisteravond al de koelkast leeg gemaakt.
Morgen ochtend camper inleveren en is deze mooie reis jammer genoeg ten einde.

• 27 Juli 2015 - 14:14

Overbuurvrouw Kroosakker:

Nou toch een hele mooie reis zo te lezen..... ik las vele bekende namen.... goeie terugreis gewenst, aan alle mooie dingen komt een eind helaas. tot snel weerziens.

• 27 Juli 2015 - 14:53

Ineke:

Wij hebben vandaag jullie verslagen door gekregen,van af 13 juli.
    Wij wensen voor jullie een hele goede thuis reis,
    Liefs en een dikke. Kus van ons