19 juli - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van jansengoescanada - WaarBenJij.nu 19 juli - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van jansengoescanada - WaarBenJij.nu

19 juli

27 Juli 2015 | Nederland, Noord-Scharwoude

vandaag vertrekken we naar de westkust van het eiland naar Ucluelet.
Onderweg eerst even wat boodschapjes.
De Qualicum Falls zijn de eerste stop voor vandaag. Teleurstelling bij de jongens dat ze hier niet mogen zwemmen.
De watervallen vallen wat tegen. Er is heel weinig water in de rivier dus de waterval stelt niet zo veel voor.
We stoppen hierna bij Cathedral Grove. Er zijn hier een aantal wandelpaden langs de weg waar hele dikke, oude ceders staan. Er staan bomen die zo dicht op elkaar staan dat ze met elkaar vergroeid zijn en elkaars wortelgestel gebruiken.
Deze oude bomen gaan wel eens dood door een soort rotting bij de wortels het bos is bezaaid met hele dikke omgevallen boomstammen. Het is natuur dus alles blijft hier liggen. Alleen als het over het wandelpad ligt wordt er een stukje tussenuit gezaagd.

Geluncht bij het Cameron lake. Wederom een prachtige plek waar de jongens na het eten even lekker kunnen zwemmen.
Het is erg droog op het eiland en de rivieren staan heel laag.
We rijden langs een canyon die bijna leeg staat.
We kunnen over de rotsen naar het midden van de rivier lopen.
Hier duiken de jongens van de rotsen af het water in dat hier diep is maar nagenoeg niet stroomt.
Een bochtige en hobbelige weg brengt ons bij Ucluelet waar we overnachten op Surf Junction campground.